Poslovna komunikologija

 

Vrijeme izvođenja: IX semestar, 2+0+2, ECTS: 6 bodova

Okvirni sadržaj predmeta: Povijesni i teorijski aspekti kulture poslovnog komuniciranja i poslovne etike; Od kulture komuniciranja do kulture življenja; Etološki vidici poslovnog komuniciranja, ponašanja, djelovanja i tržišnog opstanka; Pojam i definicija poslovne etike: vrline, načela, prava, kodeksi, norme i poslovni bonton. Poslovno komuniciranje i kulturno naslijeđe; Protok ljudi i roba preko nacionalnih granica. Simbolički sustavi ukupne kulture poslovnog komuniciranja; Tradicionalne paradigme poslovnog komuniciranja; Poslovna motivacija i akcijska spremnost; Poslovno komunikacijsko (spo)razumijevanje; Teorije poslovnog komuniciranja; Poslovno komuniciranje u ozračju različitih poslovnih kultura; Interkulturalna komunikacija i interkulturalni menadžment; Komunikativne kulturne poslovne dimenzije; poslovni individualizam i poslovni kolektivizam; Komunikativna poslovna distanca; Poslovna autohtonost i transkulturalno poslovno (ne)sporazumijevanje; Odnosi s javnostima(javnošću) nova komunikativna holistička paradigma poslovnog komuniciranja; Temeljni operativni pojmovi koji određuju "Public Relations", propagandu(promidžbu), javnost, javno mnijenje te novi konstitutivni elementi transparentnog poslovnog komuniciranja; Stvaranje poslovnog imidža (brand) u javnosti; Krizno komuniciranje; Total design; Pozitivni poslovni imidž; Oblikovanje/Design poslovnog izgleda : Poslovni znak (ime, logo, grafem, simbol, Trade Mark, Country Style, Region Style, City Style, Haus Style) i komtatabilni poslovni imidž; Kultura pismoslovno-tiskoslovnih žanrova poslovnog komuniciranja; Osnovni oblici poslovnih tekstualnih, tabelarnih, grafičkih i slikovnih poslovnih poruka. Poslovna informacijska grafika; Multimedijska poslovna komunikacija; Poslovno komuniciranje brzinom misli; Protokol poslovnih informacija; Nove informacijske i komunikacijske tehnologije suvremenog poslovnog komuniciranja.

Popis literature potrebne za studij:
B. Bebek, A. Kolumbić: Poslovna etika, Sinergija, Zagreb, 2000.
B. Gates: Poslovanje brzinom misli, Izvori, Zagreb, 1999.
M.Plenković: Poslovna komunikologija:Kultura poslovnog komuniciranja, Hrvatsko komunikološko društvo & Nonacom, Zagreb, 2003.
M.Plenković: Poslovna komunikologija, Alinea, Zagreb, 1991.
J.Plenković (Ed.): Profesionalna etika, Hrvatsko komunikološko društvo & Nonacom, Zagreb, 2003.

Dopunska literatura:
S.R. Covey: 7 navika uspješnih ljudi: povratak etici karaktera, Franklin Covey/Mozaik knjiga, Zagreb, 1988.
B.P. Crosby: Kvaliteta je besplatna, Privredni vjesnik, Zagreb, 1989.
V.Grahovac (Ed.): Business communication and mass media / Poslovno komuniciranje i masovni mediji, Alinea, Zagreb, 1992.


Napomena: Studenti koji su zainteresirani za kolegij Poslovna komunikacija, više informacija mogu dobiti na Katedri za vrijeme konzultacija.

upute za ispit