Medijska komunikacija
Vrijeme izvođenja: VIII. semestar, 2+1+1. ECTS: 6 bodova
Okvirni sadržaj predmeta: Pojmovne i strukturalne zakonitostimedijske komunikacije (od semiotike do teorije komunikacija i od teorije javnog djelovanja do medijsko-grafičkog diskursa); Medijska signifikacija i medijska kodifikacija (logični i estetički kodovi, medijska percepcija i grafička komunikacija); Tradicionalne i suvremene paradigme medijske i grafičke komunikacije (verbalna, neverbalna, agencijska, tiskoslovna, novinarska, nakladnička, publicistička, filmska, radijska, televizijska, produkcijska, internetska, on-line relations, multimedijska, digitalna i vizualna); Medijska kultura i grafička komunikacija u kontekstu interkulturalne, društvene, poslovne, političke, religijske, kulturološke, ekološke, publicističke, novinarske, informacijske i komunikacijske različitosti; Modeli medijske komunikacije u odnosima s javnostima (Grunigovi modeli PR, situacijski i Burkatov model PR odličnosti, model javnog povjerenja G. Bentelea, model Karla Deutscha, clauster modeli javnosti, modeli kriznog komuniciranja); Holistička komunikacija s ciljanim medijskim javnostima (medijska i grafička industrija, internet, novi mediji, upravljanje komunikacijom, uvjeravačka persuazija, liderstvo, medijske kampanje, propaganda, oglašavanje, nakladništvo, časopisi, revije, knjige, film, dizajn medija, multimedija, vizualna komunikacija); Društvena odgovornost i etička dimenzija medijske komunikacije: društveno umrežavanje (»Social networking«), internetski forumi (»newsgroups«), internetski i koorporativni dnevnici (»blogovi«), audio i video impresum, e-poruke, medijski formati, image i vizualni identitet; Medijska konvergencija u konstrukciji društvene realnosti i svijeta virtualne komunikacije (Web-monitoring, Web 2.0, internetski www sadržaji: »podacasting«, e-poruke); Metode medijskjih istraživanja i komunikološko vrednovanja medijskih i grafičkh sadržaja (uspostavljanje društvenog konsenza).
Obvezna literatura:
Inglis, F. (2007), Media Theory, An Introduction, Basill Blackwell Ltd, Cambridge
Kunczik, M./ Zipfel, A. (2006), Uvod u znanost o medijima i komunikologiju, Zaklada Friedrich Ebert, Zagreb
Plenković, M.(2003), Komunikolologija masovnih medija, Kultura komuniciranja, Hrvatsko komunikološko društvo & Nonacom, Zagreb
Plenković, M. / Kučiš, V.(2004), Das Mediensystem Kroatiens. U: Medien: internationales Handbuch, (Internationales Handbuch für Hörfunk und Fernsehen, 2004/2005). Hans-Bredow-Institut für Medienforschung an der Universität Hamburg, Baden-Baden: Nomos, (383-390).
Rusinger, D. (2007), Online Relations, Leitfaden fur moderne PR im Netz, Schaffer-Poeschel Verlag Stutgart
Izborna literatura:
Jensen, K.B. (Edited by), (2002), A Handbook of Media and Communication Research, Qualitative and Quantitative Methodologies, Routledge, London and New York
Frolich, K./ Lovric, D. (2007), Public Relations, Cornelsen, Berlin
Plenković, M. / Tomažić, T. (2008), Effectiveness and profitability in the context of mass media industries / Efikasnost i profitabilnost u kontekstu industrije masovnih medija, Informatol.41, 1,1-104 (39-46)